Prince Of Persia: Warrior Within (2004) Teszt

Platform: PC

Az idén mozikba kerülő film viszonylag elég nagy hatást gyakorolt rám, hogy újra elővegyem minimum az első epizódot, hogy lássam, mit is sikerült átültetni a vászonra. Ugye tulajdonképpen egy több részes sorozatról van szó, melynek gyökerei még a 2D-s virtuális világból indultak. S úgy voltam vele, ha már az első epizódot végig vittem, akkor már előkapom a másodikat is, melyet csak kipróbálás szintjén tulajdoníthattam magaménak.

Az Ubisoft-nak sikerült 2003-ban feltámasztania a Prince Of Persia szériát, méghozzá a Sands Of Time alcímre keresztelt epizóddal. Így nem volt kétséges, hogy folytatás követte. Kicsit meglepően, de alig egy év múlva látott napvilágot a Warrior Within, amely radikális változtatásokon esett át úgy, hogy közben megtartotta azokat az alapokat, melyeket a trilógia első része egy évvel korábban lefektetett.
Az, hogy mennyire sikerült ez a lépés nem tudom, de részemről a Warrior Within annak idején, s most is csalódást keltett.  Természetesen ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy rossz a játék, hanem leginkább azt, hogy sokkal több a negatívum benne, mint a pozitívum. Amit pedig ki lehetne belőle emelni, azokat a negatívumok lehúzzák a mélybe.

Mivel egy év telt el két epizód publikálása között, így grafikailag nem történt hatalmas fejlődés, esetleg az átvezető animációkon csiszoltak kicsit a készítők. A herceg kinézete, karaktere is egy kicsit megváltozott. Nem csak ő, de maga a játék is sokkal sötétebb lett az előző részhez képest. A kellemes terepek sokkal ridegebbek, barátságtalanabbak, tompábbak lettek az előző epizódhoz képest. Valamint a kellemes zenéket rockosabb taktikusak váltották fel, ahol néhol inkább a techno érzetét keltette.
Aki megpróbálja az időt megváltoztatni, annak viselnie kell a következkeményeket. Jelen helyzetben hősünknek is kellene, hisz az első részt miután végigvittük szépen történetileg meg nem történtté vált. Természetesen erről csak a herceg tudott, továbbá egy Dahaka nevű démon, aki szorosan a főhös nyomában van, hogy megbüntesse azért, mert az időt oda-vissza pörgette kedve szerint. Természetesen a herceg sem az a fajta, aki ezt szó nélkül hagyná, így miután megtudja, hogy mit kell tennie elmegy az idő szigetére, hogy megváltoztassa a sorsát.

Természetesen azonnal el is indulunk, azonban a hajónkat támadás éri, így hamar ráébredünk arra, hogy nem lesz fáklyás menet, hogy megmentsünk hátsónkat.
És akkkor kezdésnek rögtön találkozhatunk irányításbeli negatívumokkal. Hisz közvetlenül az első epizód után rendkívül zavaró volt, hogy bizonyos kombináció után nem ugrunk az ellenség háta mögé, majd szépen elvágjuk a torkát, vagy ketté vágjuk középen, hanem hercegünk méterekkel arréb landol. Ember nem érti, hogy lehet az első epizód tökéletesen konfigurálható – majd ezeknek köszönhetően tökéletes harci kombókat összehozni – irányítását hogyan lehet így elcseszni. És sajnos ez többször előjött a játék során, így sokszor végződött halállal a harc, mert rosszul ugrottam, vagy nem oda és nem úgy, ahogyan eredetileg is terveztem.
Persze fontos megemlíteni, hogy harcrendeszeren történt fejlődés is! Első körben a legnagyobb pozitívum az, hogy a második részben egy alap kard mellé begyűjthetünk másodlagos fegyvert is. Így könyebben tudjuk hatástalanítani az ellenfélt, ellenfeleket feltéve, ha másodlagos eszközünk harcra alkalmas. Azonban “szavatossága” van, szóval hamar tönkremegy, így újat kell beszerválnunk.
Harci kombinációk közül rengetek van. Szinte alig van, ami ismétlődik. Egyedül az ellenségen való átfordulás, majd szabdalás az, ami állandónak mondható. Emellett újabb akrobatikus mozdulatokat kaptunk. Ilyen például többek között, hogy egy oszlopba bele tudjuk akasztani eszközünket, majd körívet csinálva szabdalhatjuk a közelünkben lévő ellenfeleket. De rendkívül praktikusan tudjuk a függönyöket is használni, hisz egy hosszabb manőver után elég beakasztani a kardunkat, majd pedig középen ketté szélve érünk biztonsgában földet. És persze még ide tartozik a kötél használata is.

Ebben az epizódban is lehetőségünk van az idő visszapörgetésére. Természetesen az első körben még nem, de később aktiválódnak a képernyő bal oldali állapotsoron található gömbök. Kezdetben három, később hat áll rendelkezésünkre, ami viszonylag elég kevésnek bizonyul. Ami viszont pozitív, hogy az idő visszapörgetés sokkal intenzívebb, mint azt gondoltuk. Azaz nem kell hosszú időket várni arra, hogy biztonságos alaphelyzetbe kerüljünk. Emellett még megmaradt az idő lassítás is, ami sokszor elég jól jön nekünk. Annyi a különbség az előző részhez képest, hogy különböző tárgyak összetörésével is feltölthetjük homokkal a tőrünket.
Emellett még hatalmas pozitívumnak tekintem azt, hogy az átvezető animációk nem csak másodjára, hanem elsőre is átléptethető. Így jó pár halál után sem kell végigszenvedni mindegyiket.
Viszont itt lép életbe a játék legnagyobb negatívuma, ami miatt éppenséggel a pokolra kívánom. Ez nem más, mint a szigeten található különböző erődítmények, melyek segítségével nem csak helyet változtathatunk, hanem gyakorlatilag időben is elmozdulhatunk. Ez rendkívül jó alapötlet volt, hisz amit nem tudunk a jelenben végrehajtani, azt majd a jövőben, vagy a múltban megtudjuk. Azonban ez egy olyan nehézséget rejtett pluszban, amit feltehetően a legtöbb játékos – köztük én is – nem igen szeretett. Itt leginkább olyan apróságokra kell gondolni, hogy egy-egy helyszín többször bejárhatóvá vált, s ezáltal a játék egyes része eléggé repetitívbe csap át, valamint ezeknek az utazásoknak köszönhetően néha sikerült remekül eltévedni, ami a legtöbb játékosnak kedvét szegheti, főleg akkor, amikor nem találja meg a helyes utat. Hiába botlunk mindenfele mentésekbe, ha elveszítjük a fonalat, hogy hova is kell mennünk.

Természetesen akad női segítünk is – miért is ne -, akibe lépten nyomon belebotolhatunk. Ő az, aki részben a végső küzdelmünkben segít, s ekkor derül ki, hogy tulajdonképpen őt is üldözi Dahaka. Szerencsére a készítők nem húzták elő ugyanazt a kártyát, mint a Sands Of Time esetében, így végre újdonsült barátnőnkkel hagyhattuk el az idő szigetét.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük