Cities: Skylines – After Dark teszt

Platform: PC

Amikor meglett az első számítógép idehaza tulajdonképpen nem a munka, vagy a tanulás terve vált valóra, hanem otthoni szórakoztató eszközként lett beszerezve. Ennek köszönhetően rengeteg játék volt már alapból rajta, s sok időt töltöttem előtte, de azt kell mondanom, hogy sajnos kevés volt az a cím, ami engem ténylegesen megfogott. Ennek is volt köszönhető, hogy folyamatosan kerestem azokat az alkotásokat, amelyek tényleg szórakoztatnak.
Mára rájöttem, hogy inkább a minőségi darabok azok, amelyek tényleg tudnak szórakoztatni akár annyira, hogy többször is nekiüljek. Valóban akadt sok olyan, amelyikkel tényleg jól elszórakoztam, de csak kevés volt az, amihez többször nekifogtam. Azonban tény, hogy a telitalálatok között elsősorban a szimulátorok voltak, amelyek megvettek kilóra. Ha városépítésről van szó, akkor a két évvel ezelőtt megjelent Cities: Skylines az, ami abszolút nyerő nálam.

Az első nekifutás nem volt zökkenőmentes számomra a megjelenéskor. Első körben azonnal látszódott, hogy valóban egy komplex játékot kaptunk, melynek már megjelenést követő pár napjában is látható volt, hogy egyes játékosok szinte gigantikus méretű városokat voltak képesek építeni, habár szerepet játszott ebben az is, hogy a játék szerkeszthetősége nyitott volt, így mára már több ezernyi kisebb-nagyobb tartalmat telepíthetünk.
Én elég nagyokat bukdácsoltam benne, hiszen magyar nyelv híján számomra nagyon sok fontos, s lényeges dolog nem volt érthető annak ellenére, hogy remekül elvagyok az angol nyelvvel. De egy ilyen játéknál bizony kevés, ha az általános tartalmat megértem, ha gondban vagyok pár szakszavakkal, s emiatt a városom nem növekszik, hanem szép lassan meghal. Szerencsére az időben érkező honosítást ezt orvosolta, de még így is jelentősen voltak vele problémáim.

Szép lassan, de biztosan a játékot abbahagytam, hiszen ötvenezres várost tudtam csak összehozni, így a meglévő problémákra már nem is fordítottam figyelmet. Közben jött három kiegészítő is, amelyből kettővel futottam fél órát, de idő, s kedv híján ezeket is félretettem. Mivel egyébiránt is a hideg idő miatt nem nagyon volt kedvem kimozdulni, valamint minden vizuális tartalommal naprakészen voltam, így úgy döntöttem visszatérek ismét várost építeni, s tesztelem a kiegészítőket. Első körben ugyebár az After Dark nevet viselőt, amelyben egyik hiányosság került pótlásra, amely nem más, mint a napszakok váltakozása.

Az alap játék sok foltozást kapott a készítőktől, így az első rugalmatlanságok szerencsére kezelve lettek, s ennek köszönhetően az első DLC megjelenéséig már elég korrekt alapanyagot kaptunk. Így amikor az After Dark megérkezett már stabil szerkezetre került, így nem lehetett bosszankodni a kompatibilitási problémák miatt. Hozzáteszem elég erős középkategóriás gépem van, így én nem bosszankodhatok semmi miatt sem, hiszen bőven az ajánlott rendszerkövetelmények felett indultam neki várost építeni.
Tény, hogy amikor az ember nekiül egy ilyen címnek elvárt dolog, hogy minél reálisabb legyen. Az alapok már önmagukban is azok voltak, azonban akadtak hiányosságok, amelyeknek köszönhetően sajnálatos módon egy idő után unalmassá vált a játék. Természetesen fizetős az After Dark, így ha csak a napszakok váltakozásáért kellett/kellene fizetnünk hozzávetőleg 3-4 ezer forintot bizony eléggé merészen kerekedne mindenkinek a szeme, hogy az alkotók hogyan is gondolták ezt. Szerencsére nem bőrlehúzásról van szó, hiszen új épületeket, funkciókat hozott magával a kiegészítő.

Mindenképpen pozitív volt részemről, hogy a játék megjelenése is javult némileg. Nem csak új textúrákat pakoltak a készítők a kiegészítőnek köszönhetően, hanem valóban rágyúrtak arra, hogy a játékosoknak lehessen egy kis vizuális orgazmusuk, miközben megnézik milyen csodálatos is tud lenni az általuk épített poliszok este, amikor fényáradatban úsznak. Hiszen a nagyobb házak, apartmanok valamint kereskedelmi zónák is megvilágításra kerültek, valamint az utakon is helyett kaptak a lámpák, melynek köszönhetően akár a gyalogos forgalom is működhet. Persze mindez csak a látvány, hiszen számtalan új épületet kaptunk, valamint pár plusz funkciót is. Mindezek mellett persze fontos megemlíteni, hogy a játékmenetet is hozzáigazították a kiegészítőhöz.
Mit is jelent ez? Maga a játékban lehetőség van arra, hogy egy olyan modifikációt bekapcsoljunk, melyet a készítők maguk helyeztek bele. Ez nem más, mint a végtelen pénz. Azonban, aki mindenképpen a költségvetéssel is számolni akar, annak bizony elég kemény útja lesz, ha százezres lélekszámú városban gondolkodik. Hiszen mindenre oda kell figyelnie ahhoz, hogy a városának a költségvetése ne menjen mínuszba, s ne menjen a játékos csődbe. Így például az esti világítás több áramot igényel, az iskolák ilyenkor zárva vannak, de a rendőrségi szolgálatról jobban kell gondoskodni, mert este megszaporodnak a bűnözök is, hiszen sötét sarkokon megbújva támadhatnak akárkire.

Jelentősen dob az élményen az After Dark kiegészítő, hiszen új épületeket is magával hozott a játék. Végre nem csak a síkságra húzhatunk fel épületeket, hanem végre a tengerpart, vagy a vízpart is beépíthető. Ennek először nagyon örültem, de aztán rájöttem, hogy kissé nehézkes csatlakoztatni az ilyen építményeket az úthálózatról, így végül kissé csalódott voltam ezen tartalom kapcsán. Ámbár tény, hogy elképzelhető, hogy én voltam suta ezeknek a megvalósításán.
Még decemberben volt megvásárolható a Cities: Skylines különböző kiadásai hatalmas áreséssel a Steam oldalain, s hajlottam is rá, de végül úgy döntöttem jó nekem a “virágbolti verzió”, amíg ki nem jön az összes kiegészítő, s nem lehet akciósan megvásárolni a teljes verziót. Sajnos azt kell mondanom, hogy a kiegészítőért akár 4-5 ezer forintot is elkérnek a készítők megjelenéskor, így aztán át kell gondolni, hogy az ember megvásárolja-e önmagában a játékot, s későbbiekben a kiegészítőket, vagy vár. Egy valami azonban biztos: a játék megéri az árát, hiszen minőségi darab.

Egy bejegyzés itt

  1. Pingback: Cities – Skylines: Snowfall teszt – Dentorel blogja

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük